KARŞI GELME VE UYUM SORUNLARINDA AİLEYE ÖNERİLER

KARŞI GELME BOZUKLUĞU VE UYUM SORUNLARI OLAN ÇOCUKLAR İÇİN  AİLEYE ÖNERİLER

 

 

 

1.Anne-baba hangi tutum ve davranışlarının çocuğun karşı gelme davranışına neden olduğunu tespit etmeli bu tutum ve davranışlardan kaçınmalıdır. Evdeki hangi olaylar ve ya hangi davranışlar çocukta olumsuz duygu, düşünce ve davranışlara neden oluyor bunlar tespit edilmelidir.

 

2.Çocuğun gösterdiği uygun, olumlu davranışlar pekiştirilmeli ve ödüllendirilmeli, istenmeyen davranışlar görmemezlikten gelinmeli ve cesaretlendirilmekten kaçınılmalıdır.

 

3.Olumsuz davranışlarından dolayı çocuk eleştirilmemeli, olumsuz davranış irdelenmemelidir. Bu konuda çocukla tartışmaya girilmemeli.

 

4.Çocuğun bireyselliğine saygı gösterilmeli ve bu ona hissettirilmelidir.

 

5.Aile ortamında, çocuğun arkadaşlarının veya akrabaların yanında açık ilgi ve açık onay gibi

davranışlarla çocuğun kendini değerli ve önemli hissetmesi sağlanmalıdır.

 

6.Tüm aile bireyleri çocuğa karşı "Koşulsuz sevgi" yaklaşımı içinde bulunmalıdır.  "Bu konuda şöyle davranırsan seni daha çok severim" şeklindeki yaklaşım "Bu şekilde davranmazsan seni sevmem" anlamına da geleceği için sağlıklı bir yaklaşım değildir.

 

7.Çocukla konuşurken "asla", Hiçbir zaman", "hep", gibi iletişimi zorlaştıran ve genel değerlendirmelere yol açan sözcüklerden kaçınılmalıdır.

 

8.Çocukla iletişimde "Sen dili" yerine "ben dili" kullanılmalıdır.

 

9.Hemen başlangıçta olmamakla birlikte olumlu bir ilişkiyi takip eden yeterli bir sürenin sonunda çocuğun ev ve okul yaşamı için geçerli kurallar anne-baba ve çocuk tarafından birlikte belirlenmelidir.  Sınırlar birlikte belirlenmeli, ancak bu sınırlar esnek olmalı, bu sınırlar içerisinde çocuğun serbestçe hareket edebilmesine olanak tanınmalıdır.

 

10.Çocuğu yargılamaktan kaçınılmalı her davranışının nedenleri araştırılmaktan, bu nedenler çocukla tartışılmaktan kaçınılmalıdır.

 

11.Başarıları veya olumlu davranışları ödüllendirilmeli,  ödüllerde bir ölçü olmalı, yani ödüller bir süre sonra etkinliğini yitirmemelidir. Manevi ödüllere ağırlık verilmeli, bu ödüllerde ifade, jest ve mimikler, vücut dili kullanılmalı.  Çocuğa dokunmak yani fiziksel temastan çekinilmemelidir.




Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi